Aproape 90% dintre companii au avansat considerabil în eforturile lor de transformare digitală, conform unui studiu Fujitsu

Aproape 90% dintre companii au avansat considerabil în eforturile lor de transformare digitală, conform unui studiu Fujitsu

Materialul Fujitsu Future Insights Global Digital Transformation Survey Report 2019 permite o privire în adâncime asupra câtorva zone de interes major din domeniul afacerilor. Respondenții provin din 9 țări reprezentative pentru regiunile din care fac parte, fiind 900 de lideri din diverse organizații. Răspunsurile lor sunt relevante pentru următoarele subiecte (și au stat la baza Fujitsu Technology and Service Vision 2019):

  • Progresul în transformarea digitală
  • Încrederea în datele online
  • Deciziile luate de AI versus cele luate de către o persoană
  • Leadership-ul, abilitarea umană și suportul acordat ecosistemelor pentru o transformare digitală de succes

*puteți accesa studiul Fujitsu aici

 

Progresul în transformarea digitală

87% dintre companiile implicate în studiu sunt deja angajate în transformarea digitală. Cele din zona serviciilor financiare sunt cele mai avansate (47% au implementat modificări în această direcție și au înregistrat deja rezultate), urmate de cele din industria transporturilor (45% rată angajament).

Analiza succesului de până acum al companiilor în atingerea rezultatelor dorite în ce privește transformarea digitală arată că următorii 6 factori au un impact puternic:

  • leadership,
  • ecosistem,
  • oameni abilitați,
  • o cultură a agilității,
  • valoarea obținută din prelucrarea datelor
  • integrarea de afaceri.

Acestea ar fi capacitățile organizaționale necesare unei transformări digitale de succes. Fujitsu numește aceste elemente în studiul său „mușchii digitali”.

 

Încrederea în datele online

Sincronizându-se cu îngrijorarea în creștere cu privire la riscurile ce privesc informațiile și securitatea lor, 70% dintre respondenți au considerat că le este de regulă dificil să aprecieze dacă informațiile online sunt de încredere sau nu, iar 59% sunt preocupați de faptul că datele pe care le utilizează este posibil să fi fost falsificate.

Preocuparea cu privire la datele cu caracter personal este de asemenea mare, 72% dintre respondenți spunând că sunt îngrijorați în legătură cu posibila exploatare a datelor personale fără permisiunea lor, de către organizații. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre respondenți nu văd o problemă în a furniza date cu caracter personal unei companii, dacă pot avea încredere în aceasta și dacă aceste date personale folosesc la îmbunătățirea produselor și serviciilor primite.

Respondenții nu au decis dacă pot avea încredere în deciziile luate de Inteligența Artificială (AI). 60% dintre ei consideră că deciziile luate de AI sunt corecte, deoarece AI nu este supusă prejudecății. Cu toate acestea, 52% dintre respondenți au afirmat că nu pot avea încredere în AI, deoarece datele implicate pot fi (ele în sine) incorecte sau părtinitoare.

 

Leadership-ul, abilitarea umană și suportul acordat ecosistemelor sunt necesare pentru o transformare digitală de succes

Companiile care manifestă leadership în abilitarea angajaților tind să obțină rezultatele scontate în transformarea digitală. Accentul pus pe un bun echilibru între viața profesională și cea privată este și el corelat cu rezultate bune.

Atât o amprentă pozitivă asupra societății, cât și deținerea unui ecosistem robust de către organizații duc la obținerea de rezultate bune pe linia transformării digitale, precum și la crearea unei încrederi crescute din partea cetățenilor și clienților. Aceste elemente ar trebui să fie prioritare pe agenda liderilor – conform studiului realizat de Fujitsu.

 

*Companiile online conduc în cursa transformării digitale

Printre respondenții chestionați, 33% își oferă produsele și serviciile exclusiv pe internet (așa-zisele companii online). Restul de 67% furnizează produse și servicii în principal pe căi fizice. Previzibil, companiile online au făcut mai multe progrese în transformarea digitală decât cele din a doua categorie. Dintre respondenții – lideri de companii online, 91% implementează deja transformarea digitală, peste jumătate obținând rezultate pozitive.

*puteți accesa studiul Fujitsu aici

*credit imagine: Fujitsu

 

 

No Comments

Post a Comment

Contact