Fujitsu: comercianții moderni (retailerii) au nevoie de infrastructura potrivită pentru a-și asigura supraviețuirea și succesul afacerii în viitor

Fujitsu: comercianții moderni (retailerii) au nevoie de infrastructura potrivită pentru a-și asigura supraviețuirea și succesul afacerii în viitor

Fujitsu abordează într-un articol de pe blogul său legătura dintre infrastructura modernă de afaceri și poziționarea sau chiar existența retailerilor în viitorul apropiat pe piața specifică, aflată în plin proces de adopție a schimbărilor induse de progresul tehnologic.

Comercianții moderni (retailerii), au acum opțiunea de a își desfășura activitatea exclusiv online. Cu toate acestea, cei care urmăresc mișcările la nivel global au constatat că spațiul online este deja un spațiu îngust, aglomerat și dominat de câțiva jucători mari (oricine lucrează într-un birou știe cum arată fluxul constant de pachete cu comenzi ce trec pe la recepție și care sunt cele mai frecvente magazine expeditoare).

Pe de altă parte, se apreciază că magazinele fizice vor avea întotdeauna un rol de jucat – în special pentru anumite articole de specialitate, din categoria bunurilor pe care cumpărătorii simt nevoia să le probeze și perceapă tactil. Însă se estimează că acest tip de magazine vor ocupa doar o nișă în comerțul viitorului.

S-a constatat totuși în urma a diverse studii că mediul online nu poate înlocui în întregime interacțiunea fizică cu produsele, nici utilitatea personalului unui magazin real.

Cum niciuna din cele două variante izolată nu este de ajuns, diverse firme au ales soluții hibrid, între care magazine concept, sau îmbogățirea experiențelor clasice cu ajutorul tehnologiei – cum ar fi cabinele de probă dotate cu elemente de realitate augmentată (AR).

 

Care ar fi soluția cea mai potrivită pentru retailerii confruntați cu provocările actuale din industrie?

Având în vedere problemele menționate mai sus (împărțirea identității și a câmpului de acțiune a brandurilor și operatorilor din retail între magazinele fizice și mediul online, precum și concurența inechitabilă între firmele medii-mici și marii jucători din domeniu), autorul articolului publicat de Fujitsu, (VP & CTO EMEA, VMware), propune o soluție diferită.

În opinia lui, răspunsul va fi mai degrabă în zona abordării de tip „buticuri și clicuri” (pentru a parafraza expresia „bricks and clicks”, unde bricks se referă la magazinele fizice). Elementele caracteristice cumpărăturilor online, cum ar fi personalizarea, comoditatea, etc, trebuie să se întâlnească cu aspectele mai experimentale ale cumpărăturilor din magazinele fizice.

Acum magazinele au acces la un grad diferit de înțelegere a dinamicii mărfurilor și cumpărătorilor. Oricine poate aplica această perspectivă superior calitativă celor din trecut pentru a putea oferi clienților o experiență îmbunătățită – și acest lucru cel mai adesea are loc printr-o aplicație software.

Deși sună simplu, o astfel de soluție implică circulația și depozitarea unor terabytes de date, ce trebuie păstrate în siguranță și valorificate eficient, pentru a putea oferi acea experiență îmbunătățită planificată pentru clienților. Rețelele vor fi suprasolicitate, iar infrastructura clasică, neadaptată, nu va face față.

Retailerii au de rezolvat o problemă de infrastructură, înainte de a fi capabili să adopte soluțiile viabile

Odată ce rețelele nu sunt suficient de rapide pentru a suporta toate datele adiacente soluțiilor moderne de retail, orice intenție de dezvoltare și modernizare este blocată. Multă lume presupune că soluția va fi trecerea pur și simplu cu toate datele în cloud, însă nu există o modalitate de a pune o conexiune de rețea într-un magazin, astfel încât să poată fi gestionate atât de multe date deodată.

Dacă retaileri precum supermarketurile vor să țină pasul cu revoluția digitală, este necesar să instaleze o infrastructură în magazinele lor, astfel încât să poată procesa toate aceste date la nivel local, să le filtreze, să evalueze care sunt informațiile valoroase, și abia apoi să le centralizeze în cloud. Magazinele devin un fel de centre de date, calate pe cantitatea datelor ce se adună efectiv la nivel local. Echipamentele învechite însă nu sunt pregătite pentru această abordare.

Problema infrastructurii face ca, deși potențialul retailerilor de a utiliza date și aplicații digitale pentru a-și îmbunătăți experiența clienților în magazin este imens, infrastructura să fie cu mult în urmă și inadecvată acestei misiuni.

Pentru ca un dezvoltator să poată lansa o nouă aplicație într-o rețea de magazine într-un mod rapid și fără discontinuități este necesar un tip nou de infrastructură. Vestea bună e că trecerea la acesta nu este – sau cel puțin nu ar trebui să fie – imposibilă.

 

Încotro se îndreaptă aplicațiile din retail?

Aplicațiile specifice continuă să prolifereze, iar componentele acestora depind din ce în ce mai mult de o selecție a serviciilor de suport în cloud. În aceste condiții, retailerii trebuie să ia în considerare tot mai mult modul în care infrastructura lor back-end vine în întâmpinarea activităților în cloud.

Soluția necesară este gata pregătită. Există deja varianta de instalare a unei secvențe de infrastructură ce oferă stocare, securitate și gestiune centralizată, fără ca procesul de implementare să anuleze în totalitate operațiunile zilnice ale unui magazin.

Trecerea absolut necesară către o variantă mai bună nu e dificilă când e vorba de soluii precum cea de mai sus. Motivatorul principal este și el prezent şi constă în faptul că perturbările induse în industrie de progresul digital nu așteaptă după cei care sunt mai lenți în adoptarea schimbărilor.

 

O preocupare la nivel de consiliu director

Autorul articolului consideră că schimbarea necesară trebuie să vină din partea de sus a organizațiilor. Doar o conducere puternică la nivel de CIO poate impune o nouă strategie, la fel cum doar un retailer ambițios poate schimba modul în care oamenii gândesc experiența lor de cumpărături, iar schimbarea se va realiza cu succes doar dacă lucrurile funcționează așa cum clienții se așteaptă.

Exemple evidente ale acestor tipuri de experiențe de retail implementate cu succes sunt indicii ale faptului ca back-end-ul în mod clar contribuie pentru a permite acestor inovații să se materializeze.

Companiile mari din domeniul tech au o sarcină mai ușoară în această privință, cu toate resursele de care dispun. Însă odată cu răspândirea metodelor de co-creație și coinovare în tot mai multe sectoare și transformarea lor în standard, nu mai sunt motive pentru care brandurile tradiționale din retail să nu poată oferi o experiență similară.

Spre deosebire zona de mijloc a industrie de retail – care este aglomerată și înțesată de concurenți ce urmăresc câștiguri de nișă – zona de vârf este larg deschisă pentru a fi cucerită de către entitățile îndrăznețe și cu viziune de viitor.

Mesajul final al articolului de pe blogul Fujitsu este că a venit momentul ca retailerii să profite, aliindu-se cu tehnologia. Industria de retail se află într-un moment crucial în istoria sa, iar oportunitatea de a înclina balanța în favoarea propriei organizații este prea promițătoare pentru a o rata.

Material tradus & adaptat de aici.

No Comments

Post a Comment

Contact