Fujitsu, un raport asupra transformării digitale în industria bancară

LASTING System Fujitsu transformare digitala

Fujitsu, un raport asupra transformării digitale în industria bancară

Potrivit sondajului global al Fujitsu, companiile din industria financiară sunt cele mai avansate atunci când vine vorba de digitalizare, 89% dintre acestea făcând pași spre transformarea digitală (comparativ cu doar 67% media la nivel de industrii). De asemenea, conform răspunsurilor primite în cadrul studiului, 29% din proiectele lor în această direcție au adus deja rezultate de afaceri (din nou, comparativ cu doar 24% înafara acestui domeniu).

Un alt fenomen ce reies din sondajul Fujitsu se referă la faptul că, odată cu avansarea transformării digitale, multe companii se deplasează activ din toate direcțiile spre spațiul de afaceri bancar. Acestea includ companiile cu tehnologii emergente și companiile din alte industrii, cum ar fi comercianții cu amănuntul sau companiile de telecomunicații. Acești noi participanți înlocuiesc funcțiile oferite anterior de bănci și creează o nouă valoare pe parcurs.

 

Fujitsu consideră că sunt 5 mari tendințe ce vor conduce la transformarea viitoarelor servicii bancare

 

1. Antrenarea utilizatorilor, respectiv oferirea de servicii integrate cu viețile și afacerile lor
Această tendință se referă la accesarea de către utilizatori a serviciilor financiare oriunde și oricând doresc aceștia, prin intermediul unor servicii non-bancare variate, cu care ei sunt deja familiarizați.

2. Servicii bancare tip platformă și oferirea lor în sistem „plug and play”
Aici este vorba de oferirea de funcții bancare prin servicii back-end cuplate la entități non bancare, servicii asigurate de API-uri dedicate pe infrastructura de cloud scalabilă a platformelor respective.

3. Servicii bancare puternic tehnologizate
Tehnologii precum Inteligența Artificială (AI) sau Automatizarea Robotică a Proceselor (RPA – Robotic Process Automation) vor transforma în mod semnificativ procesele de afaceri ce implică eforturi minuţioase.

4. Servicii bancare sociale
Noi servicii fără intermediari implicați vor fi create, parte din curentul răspândirii noilor activități economice în viitor, și a formării unei platforme pentru economia partajării.

5. Servicii bancare inclusive
Maximizarea valorii sociale se va realiza prin punerea la dispoziție către persoane situate la baza piramidei sociale a anumitor servicii bancare.

Tradus & adaptat după materialul Fujitsu. Mai multe, precum şi link de descărcare a raportului Fujitsu în En – aici.
Credit imagine: Fujitsu

No Comments

Post a Comment

Contact